ייעוץ והכוונה

על כוס קפה עם ד"ר שרונה נתן בעלת דוקטורט בייעוץ חינוכי פורסם בעיתון משפחה 2/2/2023

בס"ד

על כוס קפה

עם שרונה נתן בעלת דוקטורט בייעוץ חינוכי,

יועצת לגיל הרך ומדריכת יועצות בתחום המוגנות.

מתאמת אקדמית של תואר שני בייעוץ חינוכי – במכללת מבחר

 

ספרי בכמה מילים, מה מהות התפקיד של היועץ החינוכי/ היועצת החינוכית?

ייעודו של הייעוץ החינוכי לקדם את הרווחה הנפשית של התלמיד ושל באי בית הספר בתוך הארגון החינוכי. ייעוץ חינוכי הוא מקצוע המאפשר לנו לעצב ולשפר את איכות חיינו וחיי אחרים בסביבתנו. זהו מקצוע עם תחושת שליחות וסיפוק גדולים אשר ביכולתו לחולל שינוי עצום בהתפתחות האישית והמקצועית שלנו.

מה מיוחד בלימודי התואר לייעוץ שאמורים להתחיל בחודש שבט הקרוב?

בחודש הקרוב אנחנו פותחים בתכנית ללימודי הייעוץ התמחות בנוער בסיכון ובמצבי מצוקה. בשנים האחרונות, עם העלייה במודעות לתופעה של מתבגרים חרדים במצבי סיכון ומצוקה עולה הצורך בהכשרה רחבה ומעמיקה של אנשי מקצוע שיתנו מענה מקצועי והולם לאוכלוסיות אלו. מטרת ההתמחות היא להעמיק את הידע התיאורטי והקליני בנושא ילדים ובני נוער בסיכון בהקשר רב תרבותי באוכלוסיות שונות בארץ ובעולם. במקביל, אנו מתייחסים לאספקטים ייחודיים לחברה החרדית.

במסגרת ההתמחות מושם דגש על זהותה המקצועית של היועצת החינוכית העוסקת בטיפול ובקידום נוער. בוגרות התכנית יכולות להוציא לפועל את הידע והכלים שרכשו בלימודים במסגרות העבודה בהם הן מועסקות, להגדיל את סיכויי ההתקדמות המקצועית או להשתלב כעובדות חדשות במסגרות טיפוליות קהילתיות ומוסדיות שעניינן טיפול ושיקום של ילדים ונוער.

מה הבשורה במסלול הלימודים במבחר?

במבחר יש מעטפת אישית וליווי אישי צמוד לאורך כל הדרך. במבחר רואים את הצרכים האישיים של כל סטודנטית לצד סביבה לימודית ותכני לימוד המותאמים לערכים ולאורח החיים החרדי. ההכשרה המקצועית כוללת התייחסות לתיאוריות ולגישות טיפוליות אוניברסליות לצד סוגיות ייעוציות המיוחדות לחברה החרדית.

בנוסף לכך, מתכונת הלמידה במבחר מאפשרת לסטודנטית להמשיך לנהל חיי משפחה ועבודה לצד למידה לקראת תואר אקדמי המוערך בקהילה האקדמית. לימודי התואר מתפרסים לאורך שנתיים בלבד ומתקיימים ביום לימודים מרוכז. הלמידה כוללת שילוב של הוראה פרונטלית בכיתה לצד הוראה מקוונת מהבית.

 

 

ולמי שרוצה להתקדם לקראת לימודי התואר השני, האם יש מלגה או סיוע בשכר הלימוד?

בוודאי, ישנה מלגה מיוחדת מטעם מבחר  על סך 2,500 ₪ לנרשמות עד ט"ו בשבט. בנוסף, עובדת הוראה מטעם משרד החינוך עשויה להיות זכאית להחזר שכר הלימוד. יש לבדוק כל מקרה לגופו. ניתן להגיש בקשות להחזר שכר לימוד בחודשים ינואר- פברואר הקרובים.

משפט שנותן לי השראה:

"אם אתם יכולים לחלום את זה אתם יכולים לעשות את זה."

עצה טובה שקיבלתי ואני מעבירה הלאה:

"לא משנה מה אנשים אומרים לך, מילים ורעיונות יכולים לשנות את העולם."

מתעניינים? השאירו פרטים ויועץ לימודים יחזור אליכם

ייעוץ
והכוונה

אנחנו זמינים לייעץ ולכוון אתכם לבחירת מקצוע המתאים ביותר בעבורכם, מלאו פרטים ונציגנו ישוב אליכם בהקדם:

ייעוץ
והכוונה

אנחנו זמינים לייעץ ולכוון אתכם לבחירת מקצוע המתאים ביותר בעבורכם, מלאו פרטים ונציגנו ישוב אליכם בהקדם:

דילוג לתוכן